تاریخ : دوشنبه 9 خرداد 1401
کد 10

در ابتدای جلسه، ضمن خوشامد گویی معاونت محترم آموزشی به اعضای کمیته، اظهار داشتند که مرکز آموزش مداوم پزشکی به عنوان یکی از مهمترین زیرمجموعه های مدیریتی معاونت آموزشی، نقش موثری در ارتقای سطح آموزش مستمر جامعه مشمولین پزشکی دارد. در ادامه، دکتر سلیمانی  از تلاش های مرکز آموزش مداوم پزشکی دانشکده؛ به خاطر اعطای اختیارات دوباره کمیته ماده شش و صدور گواهی پنجساله از طرف اداره کل اموزش مداوم و کلان منطقه تقدیر و تشکر کردند.
مدیر آموزش مداوم پزشکی دانشکده نیز ضمن خیر مقدم به اعضای کمیته؛ از مجموعه آموزش مداوم پزشکی دانشکده تشکر کردند و اظهار داشتند که «مرکز آموزش مداوم پزشکی»، به عنوان یک مرکز بین بخشی، نقش اساسی در گسترش دانش پزشکی به صورت مستمر دارد. این مرکز مایل است تا با همه و برای همه واحدهای تحت پوشش خود و سایر سازمان‌ها و انجمن های علمی با توجه به نیازهای آموزشی آنان؛ برنامه برگزار کند. در ادامه، ایشان به اهمیت نیازسنجی آموزشی مبتنی بر نیازهای جامعه مشمولین اشاره کرده و رویکرد تعامل اثربخش را در بین واحدهای تحت پوشش، عاملی اساسی در ارتقای همه جانبه دانستند. همچنین ایشان با معرفی بندها و تبصره های آیین نامه کمیته ماده شش که از طرف اداره کل آموزش مداوم وزارت ابلاغ شده بود؛ پایبندی به اسناد و قوانین بالادستی را معیار اصلی تصمیم گیری مصوبات کمیته ماده شش بیان نمودند.
در این جلسه؛ معاونت محترم درمان- سرکار خانم دکتر شتایی به اهمیت موضوع بازآموزی پزشکی پرداختند و از مجموعه مرکز آموزش مداوم پزشکی دانشکده تشکر کردند و اظهار داشتند که اختیار صدور گواهی 5 ساله، و کمیته ماده شش خبر خوبی برای جامعه پزشکی مراغه است. همچنین ایشان، نسبت به برگزاری جلسات کمیته آموزش مداوم نیز تاکید بسیار داشتند.
دکتر علیخواه، عضو کمیته ماده شش نیز، کمیته ماده شش را یکی از مهمترین کمیته های تصمیم گیرنده در معاونت آموزشی دانستند و معتقد بودند که ما باید بر اساس مستندات و بررسی همه جانبه درخواست های مشمولین تصمیم گیری کنیم. همچنین ایشان با نگاه بین بخشی، ارتباط با سازمان ها و انجمن ها را فاکتوری مهم در ارتقای بهبود مستمر آموزش مداوم دانستند و تجربیات مختلفی در این خصوص را بیان فرمودند.
سرکار خانم حامد- کارشناس اموزش مداوم نیز درخواست چند نفر از مشمولین کمیته ماده شش را قرائت کردند و درخواست این افراد با عنایت به آیین نامه و دیدگاه اعضای کمیته مورد بررسی قرار گرفت.